Menu

Tips voor meer energie

5 september 2016 - Gezonde voeding
Tips voor meer energie

 

Food2live heeft 10 tips voor meer energie:

  1. Eet elke dag voldoende levend/vers voedsel zoals fruit, groenten, noten, zaden, kiemgroenten, peulvruchten.
  2. Eet complexe koolhydraten ( volkoren rijst, volkoren granen, noten, zaden, verse groenten en fruit). Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel meer in balans en houd je je energie op peil.
  3. Eet 3 hoofdmaaltijden, te beginnen met een ontbijt binnen 1 uur dat je wakker bent, en 2 a 3 gezonde verse tussendoortjes.
  4. Drink voldoende water. Elk uur een glas water. 8 glazen per dag is voldoende tenzij je veel zweet en sport dan heb je wellicht meer nodig.
  5. Slaap voldoende en het liefst voor 23:00 uur omdat vanaf dan je lever en galblaas starten met ontgiften maar alleen als je slaapt.
  6. Neem dagelijkse een kwalitatief hoogwaardig multi vitamine + 1 gram vitamine C.
  7. Beweeg elke dag minimaal 30 minuten.
  8. Zoek het daglicht op. Door zonlicht maken we het anti-stresshormoon cortisol aan. Zo ben je beter bestand tegen stress.
  9. Let op je ademhaling. Veel mensen ademen onbewust oppervlakkig. Zo krijg je te weinig zuurstof binnen en daalt je energiepeil. Haal dus diep adem voor meer energie en daling van je stressniveau.
  10. Wees tevreden met je zelf en dankbaar voor wat je hebt. Today is a gift, that’s why it’s called the present!

 

Food2live, your way to Fitness

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On PinterestVisit Us On Linkedin